Murad Subay

مراد سبيع

2017

في الوقت الذي تفرق فيه الحروب والحدود الناس، يأتي الفن ليجمعهم، عابراً للقارات، وللثقافات المختلفة.

اليوم المفتوح للفن هو حدث سنوي من الناس وإلى الناس. هو يوم من الفن يسعى إلى إعطاء الناس الفرصة للتعبير عن هوياتهم المختلفة، وعن آمالهم حول السلام وقيم التعايش، وعن استمرارهم في رفض العنف والحرب.

في 15 مارس 2017، أقمنا اول جسر فني بين المجتمع في مدينة صنعاء، اليمن، والمجتمع في مدينة ريدنج، بريطانيا، بالتعاون مع الفنانة البريطانية ماريا ليزا جيبز. خلق هذا الحدث صلة عابرة للحدود بين الناس في بريطانيا والناس في اليمن، والذين اختاروا تحويل جدران مدنهم لمعارض فنية مفتوحة للجميع، تعكس قصصهم الفريدة وهوياتهم المختلفة، في الزمن نفسه.

 

At the time when wars and borders divide people, art reunites them from across different continents and cultures.

Open Day of Art is an annual event by the people and for the people. It is a day of art that seeks to give people the opportunity to express their different identities, their hopes for peace and values of coexistence, and their continued rejection of violence and war.

On March 15, 2017, we held the first artistic bridge between the community in Sana’a, Yemen and the one in Reading, UK, in collaboration with British artist Lisa-Marie Gibbs. The event forged a cross-border link between people from both countries who chose to convert the walls of their cities into public art exhibitions open to all and that reflected their unique stories and different identities.

Photos of the event held in Sana’a, Yemen – صور الحدث الذي أقيم في صنعاء، اليمن

This slideshow requires JavaScript.

 

Photos of the event held in Reading, UK- صور الحدث الذي أقيم في ريدنج، بريطانيا

This slideshow requires JavaScript.

%d bloggers like this: