خذوا جولة بسيطة في هذا الألبوم لتشاهدوا ما عبر به اليمنيون أطفال وكبار في هذا المعرض المفتوح. لقد رسموا لأجل الحياة. كان هناك العديد ممن لم يستطيعوا المشاركة على الرغم من رغبتهم بالرسم وذلك بسبب عدم كفاية الألوان والأدوات بسبب المشاركة الواسعة، لكن هذا لم يمنعهم من وضع بعض اللمسات الجميلة.
هناك من علق عن سعادته برؤية الناس تستخدم الألوان بدل السلاح.
لقد سئم هذا الشعب كل هذا الدمار والحروب.

صور جداريات المشاركين والمشاركات بالرسم في الحدث السنوي “اليوم المفتوح للفن”، على جدار سور جامعة صنعاء الجديدة الجنوبي، في الشارع المتفرع من شارع الرباط بالقرب من قسم شرطة 14 أكتوبر.
15 مارس 2017
ــــــــــــــ

Feel free to take a small tour in this album about what Yemenis children and youngs done and expressed in this open exhibiton.. They have painted for life. It is unfortunate that the colors and tools were not sufficient. There have been many were not able to participate in spite of their desire because of the inadequacy of colors and tools dut to the wide participated, but this did not stop them from putting some lovely touches.
Someone commented and expressed his delight to see people use the colors instead of weapons.
The people are exhausted of all this destruction and war.

Photos for the murals painted by participants in the annual event #Open_Day_of_Art, on the southern wall of the new Sanaa University, branching from Rabat street near the police station October 14th street.
March 15, 2017